Aku tetap aku yang dahulu..

9:54 PM / Posted by Matt Fauzy /


Tunggu seperti tunggul...tunggu dan tunggu ... kenapa tidak ada satu hari pun aku boleh senyum sepanjang masa? salahkah buat aku rase happy dan dihargai?

siapakah aku ini? hanya pengawal yg menjaga dia dikala duka durjana? apakah aku nie tidak layak berdamping bersama dia?
aku hanyalah digunakan dikala perlu dan ditinggalkan ketika si dia berasa girang..siapakah aku ni?
tinggi kah cita-cita ku utk mendapatkan si dia? adakah darjat manusia didunia berlainan? adakah aku hanya seorg pengawal dan dia anak raja maka aku dipinggirkan?
ya memang salah ku melukai hati si dia dahulu tapi layak kan hukuman seberat ni yg dipikul untuk hanya kesalahan berkerja utk masa depan bersama? maafkan aku jika itu yang membuat si dia marah lalu meninggalkan aku sebentar..utk bersama seseorang yang lebih matang dari ku..aku redha dengan pemergian dia walaupun hati aku disakiti dan dilukai lagi..malah aku dimalukan didepan penonton-penonton seolah-olah aku seperti berlakon di drama melayu terbitan syarikat swasta....

tapi kenapa dia datang kembali ketika aku sedang cube melupakan dia? aku lupakan herdikan, cacian, kata2 yg nesta dilemparkan terhadap aku dan aku menerima si dia seperti dahulu kala..tapi penerimaan aku bukan lah dibayar dengan keikhlasan hati sepenuhnya malah aku seperti ragu-ragu keikhlasan hati dia terhadap ku..tingkah laku dan reaksi dia tidak seperti dahulu kala ketika zaman muda mudi..adakah itu dinamakan kematangan? aku hanya mampu memendam rasa bila diajukan persoalan demi persoalan..soalan aku hanya dijawab seperti hidup segan mati tak mau..kesabaran hati aku diuji lagi apabila pernah dihalau, dimarahi, ditengking, tapi berkat kesabaran yg tinggi aku redha menerima hukuman itu..


dikala senja aku hanya mampu memikirkan adakah aku ini layak utk dia? hina sgt ke aku nie? adakala nya teman rapat menasihati aku utk melupakan dia, tapi aku berkeras mengatakan dia akan berubah nanti dan aku terus menunggu hingga hujung abad..

adakala nya aku malu bila ditanya apa hubungan aku dengan si dia? jika aku mengata dia peneman aku disyurga nnt pasti mereka akan ketawakan angan-angan aku..dia sendiri tak penah mengiktirafkan secara rasmi hubungan ini..hinggakan ada teman yang memerli aku hanya peneman tidak rasmi..btul kata teman itu tp aku masih lagi berharap si dia walaupun aku selalu disakiti, dilukai dan dikhianati..ini semua kerna janji-janji ketika dahulu yg akan terus mencintai dia sehingga hujung nyawa..



***

Wali Band – Puaskah



Puaskah Kau Lukaiku

Puaskah Kau Sakitiku

Puaskah Khianatiku

Puaskah Hoo Sayangku


Di Manakah Nuranimu

Di Mana Akal Sehatmu

Sekarang Kau Campakanku

Setelah Kau Dapatkanku


Reff

Mungkin Hanya Bila ku Mati

Kau Kan Berhenti Tuk Menyakiti

Sampai Kapan aku Begini

Terus Begini

Terus Engkau Lukai


Ingatlah Saat Yang Lalu

Saat Kau Peluk Diriku

Tapi Kini Semua Lalu

Kau Tega Khianatiku


Labels: ,

3 comments:

Comment by lelakiJAHAT on Tuesday, December 28, 2010 10:49:00 PM

fuhhh......fuhhhhh

Comment by Amanie Khairunnisa on Tuesday, December 28, 2010 10:57:00 PM

fuuhhh..fuhhhhhhhh gak :|

Comment by KizZ on Tuesday, December 28, 2010 11:04:00 PM

Gunakan kuasa wanita anda okayh..Jangan tunggu seperti itu tunggul..

Jom skodeng,
Kuasa Seorang Wanita

Post a Comment