Pengorbanan Suami terhadap Isteri tercinta

7:37 PM / Posted by Matt Fauzy / comments (0)

Pada akhir zaman yang serba canggih dan moden ini, ramai isteri2 telah lupa pengorbanan yang dilakukan oleh si suami. Mari kita lihat antara apa yang insan bernama suami korbankan untuk wanita yang bergelar isteri..

1. KAIN, kain lebih banyak ukurannya untuk buat baju kurung isteri daripada seluar suami. Suami sanggup beli kain yang banyak untuk isteri.

2. MESIN basuh/mesin parut kelapa/mesin jahit/blender/ oven/dan macam2 lagi mesin kat rumah, semuanya suami lebih rela tak pakai, semuanya ikhlas bagi isteri guna.

3. SABUN, BERUS, PENYAPU, sekarang ni lu orang semua tahu harga barang semuanya naik. Tetapi si suami sanggup beli setiap bulan untuk isterinya sedangkan suami tak pernah gunakannya.

4. TUALA, suami cuma pakai sehelai saja tuala sedangkan setiap bulan isteri bertukar-tukar tuala..

5. BAJU, suami cuma pakai sehelai saja baju dalam satu masa, tapi isteri pakai dua baju dalam satu masa (baju dalam).. ngeeee...

6. BARANG KEMAS, suami tak pun pakai rantai emas, subang emas, gelang emas. Tapi beli jugak untuk isteri.

7. ALAT SOLEK, suami rela tak pakai gincu, maskara, eye shadow dan bagai2 lagi alat solek tapi SANGGUP beli untuk isteri. Ini yang paling tak boleh blah ni... membazir... tapi belikan jugak...

8. KASUT, suami lebih rela pakai kasut yang tumitnya rendah, demi isteri dia sanggup beli yang bertumit tinggi.

9. REHAT, 90 hari isteri di beri rehat selepas melahirkan anak sedangkan suami mungkin akan diberhentikan kerja kalau rehat sebegitu lama.

10. AMBULAN, setiap kali nak melahirkan anak, isteri dapat merasa naik ambulans sedangkan suami, Cuma ikut dari belakang dengan kereta sendiri.

11. TIDUR LUAR, kadang-kala bila ada perselisihan faham, suami berkorban tidur di ruang tamu, sedangkan isteri syok jer.. tidur dalam bilik.

12. Lu orang kalau yang dah bergelar suami pasti tahu apa yang telah lu orang korbankan kepada isteri masing2 kan... so tambah2 lah sorang sikit... hahaha...


“Jika aku boleh memerintahkan supaya seseorang sujud kepada orang lain, nescaya akan aku perintahkan seorang perempuan sujud kepada suaminya.” (Hadis riwayat at-Tirmidzi)


dipetik dari blog http://www.ikutsukaakuisa.co.cc/

Labels: ,

Petua Mencuci Hati

1:19 AM / Posted by Matt Fauzy / comments (0)

Petua Mencuci Hati oleh Datuk Dr Haji Fadzilah Kamsah

Segala aspek kehidupan ini bermula daripada hati. Oleh itu, dibawah ini ada
beberapa cara bagaimana hendak mencuci hati, diolah oleh pakar motivasi
Datuk Dr. Haji Fadzilah Kamsah.
1. Dirikan solat dan banyakkan berdo'a - Ini adalah salah satu kaedah yang
sungguh berkesan. Semasa berdo'a turut katakan: "Ya Allah, jadikan hatiku
bersih."
2. Selawat keatas Nabi Muhammad s.a.w paling minima 100X sebelum tidur. Ini
merupakan satu pelaburan yang mudah dan murah. Disamping dosa-dosa
di-ampunkan, otak tenang,murah rezeki, orang sayangkan kita dan mencetuskan
semua perkara kebaikan.
3.Solat taubat - Selain daripada memohon keampunan, dapat mencuci hati dan
menenangkan minda.
4. Membaca Al-Quran - Selain dapat mencuci hati juga menenangkan jiwa,
penyembuh, penenang, terapi. Sekurang- kurangnya bacalah "Qulhu-allah"
sebanyak 3X.
5. Bermaaf-maafan sesama kawan setiap hari - Semasa meminta maaf perlu
sebutkan.
6. Bisikan kepada diri perkara yang positif - Jangan sesekali mengkritik, kutuk
diri sendiri, merendah-rendahkan kebolehan diri sendiri. Katakan lah: "Aku
sebenarnya......(perkara yang elok2 belaka).
7. Program minda/cuci minda - Paling baik pada waktu malam sebelum tidur,
senyum, pejam mata. Katakan didalam hati: "Ya Allah, cuci otak aku, cuci
hatiku. Esok aku nak jadi baik, berjaya, ceria, bersemangat, aktif, positif."
Menurut kajian saikologi, apa yang disebut sebelum tidur dapat dirakamkan
sepanjang tidur sehingga keesokan harinya - CUBALAH!!).
8. Berpuasa - Sekiranya dalam berpuasa, terhindar dari melakukan perkara2
kejahatan.
9. Cuba ingat tentang mati (Sekiranya hendak melakukan sesuatu kejahatan,
tidak sampai hati kerana bimbang akan mati bila2 masa).
10. Kekalkan wuduk.
11. Bersedekah.
12. Belanja orang makan.
13. Jaga makanan - jangan makan makanan yang subhat (was2, tidak pasti halal atau tidak).
14. Berkawan dengan ulama.
15. Berkawan dengan orang miskin (menginsafi).
16. Pesan pada orang, jadi baik.
17. Menjaga pancaindera (mata, telinga, mulut... dsb). Jangan dengar orang
mengumpat.
"Sampaikanlah pesanan ini walaupun 1 ayat."

Labels: ,

Wish list for my birthday present

2:00 AM / Posted by Matt Fauzy / comments (1)

I will be turning 24 at the end of the month...Happy Birthday to myself..
Allah Selamatkan Kamu, Allah Selamatkan Kamu, Allah Selamatkan Mohd Fauzi Bin Mohd Salleh, Allah Selamatkan Kamu!..argghhh dah lanjut usia can married la! but who wanna married me??

As a hensem guy, I hope I can receive presents on my birthday, here is my birthday present wish list:

1)Canon EOS 60D
- As a junior blogger yg sengal, I need a better camera for skodeng, a picture is worth than thousand words. It is so awesome when others praise me that my photos so nice and can take picture my loving Sara...
2)Iphone4- Multitasking, simple, superb and nice..dunno why i like this phone, before that i hardcore fan HTC Touch Windows Mobile!



3)Proton Inspira - Kaget & terpersona when first time looking this car..so awesome and cheap if u compare with Lancer or Honda Civic (my previously fevert car)
4) Married with Lisa Surihani or Diana Danielle or Juliana Evans or Nursyuhadah!

My ex girlfriend Lisa Surihani

My Sayang Montel - Nursyuhadah


Diana or Juliana, dua2 muke sama!

5) Futsal shoe - can replace my busuk kasut futsal (buy last 3 years)

I hope my family or friend know about that and maybe they buat surprise party for me =)
That's all, my birthday wish list just short and simple. But the price is a bit high! Gilo la..

Labels: ,

there's only one united - Manchester United

1:14 AM / Posted by Matt Fauzy / comments (0)

Glory Glory Man United


Glory glory Man united,
Glory glory Man united,
Glory glory Man united,
As the reds go marching on on on!

Just like the busby babes in days gone by,
We'll keep the red flags flying high,
Your gonna see us all from far and wide,
Your gonna hear the masses sing with pride.

United, Man united,
We're the boys in red and we're on our way to Wembley!

Wembley, Wembley,
We're the famous Man united and we're going to Wembley,
Wembley, Wembley,
We're the famous Man united and we're going to Wembley

In Seventy-Seven it was Docherty
Atkinson will make it Eighty-Three
And everyone will no just who we are,
They'll be singing que sera sera

United, Man united,
We're the boys in red and we're on our way to Wembley!

Wembley, Wembley,
We're the famous Man united and we're going to Wembley,
Wembley, Wembley,
We're the famous Man united and we're going to Wembley

Glory glory Man united,
Glory glory Man united,
Glory glory Man united,
As the reds go marching on on on!


Labels: , ,

Walau by LoudSpeaker

12:40 PM / Posted by Matt Fauzy / comments (0)




Aku dalam dilema ini
Oh di alam fantasi
Menyintai dirimu

Kamu tak pernah hendak mengerti
Apa yang ku rasa ini
Oh tentang dirimu

Kau lah segalanya bagiku
Ku mendambakan cintamu
Walau kau terus diam membisu
Meski kau tak pernah mengerti
Apa yang kurasakan dihati ini

Saat ketika kita sedang bercinta
Oh alangkah indahnya dunia ini
Namun selepas ku lihat kau bersama si dia
Oh betapa ngilunya hati ini

Labels: ,

Bila Sara dah marah!

12:17 PM / Posted by Matt Fauzy / comments (1)


Ni video yg sempat direcord oleh parent Sara masa dia tgh marah kat Syu'a sebab amik laptop abahnye..



Al-Kisahnya, Sara nak tengok video budak mengaji kat laptop abahnye, tapi abah nye kata auntie Syu'a amik laptop bawak balik..punyer la marah Sara terus amik handphone mamanye terus call Syu'a terus marah!! wakakaka..budak nie mmg nak kena gomol ngan Alang kan..next week dating ngan Sara! haih nak kena marah, degil sgt nie ye xdengar cakap org!


Labels: , ,

Target nak hilangkan perut buncet!

11:51 PM / Posted by Matt Fauzy / comments (3)

Yesterday nite!
Makan McD tengah2 malam with Abie Mok at McDonald MRR2 Kepong....



Today - After Solat Jumaat
Having lunch with officemate at Mak Teh Corner, maka terhasil la perut yang agak buncit



Tonight - Not join Futsal training mode malas =|
Every friday nite, I've futsal training with my friend at NPNG Damansara 11 PM..

Miss u all la..Aramis Futsal Club
Belakang dari kiri:Fauzi (me), Younes Boukyoud, Pak Wisnu, Eiddi
Depan dari kiri: Sodiq, Parjuni, Sham

-----------------------------------------------------------------------------------------
Tomorrow early morning - Jogging

I and Abie Mok will start jogging this week if hujan tak turun la..chaiyok - chaiyok..
Our target: Jogging every weekend at Taman Metropolitan Kepong..bley jugak skodeng awek2 cun berjogging =p



Labels: ,